MERCEDES 560SL

Rok produkcji:    1986

Przebieg:    128 000 mil

Kolor:    Biały - pierwszy lakier

Cena:    125 000 złotych

Mercedes SL typoszeregu R107 pojawił się na rynku w latach 70, i jego celem było być o wiele lepszym od potencjalnej konkurencji. Następca Pagody miał lekki desgin, był optycznie od niej mniejszy i prezentował linię bliską temu, czym stała się design Mercedesa w latach 80. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3.5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o pojemności 4.5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3.8 czy 4.2 litra, oraz fantastyczne jednostki 5.0 i 5.6 – litrowe, ta ostatnia pojawiła się na przełomie 1985 i 1986 roku, i była zarezerwowana tylko dla Stanów Zjednoczonych oraz dla Japonii. Mercedes R107 był drugim, po klasie G, najdłużej produkowanym autem tej marki. Wytwarzano go przez 18 lat, aż do 1989 roku, kiedy to zastąpił go SL R129. Łącznie wyprodukowano 237 287 egzemplarzy modelu SL.

Prezentowany przez Galerię Stacji Klasyki Mercedes 560SL opuścił fabrykę w bardzo klasycznym zestawieniu kolorystycznym białego lakieru oraz niebieskiego wnętrza. Sprowadzony w zeszłym roku do Polski, i legitymujący się obecnie przebiegiem 128 000 mil, jest to auto w perfekcyjnym stanie, po którym nie widać zupełnie 32 lat wieku. Składa się na to czysta historia właścicielska – w Stanach Zjednoczonych auto zmieniało właściciela tylko raz, i było 20 lat w jednych rękach, obywatela Szwajcarii mieszkającego na stałe za wielką wodą, oraz obszerna historia serwisowa. Pod względęm zachowania, prócz kilku malutkich ubytków w oryginalnym, pierwszym lakierze nie można temu Mercedesowi nic zarzucić Samochód jest obecnie gotowy do sezonu letniego i można nim odjechać na kołach.

 

Zapytaj o szczegóły